Beoordeel ook!

Dokter Bosman

Beoordeling

Rapportcijfer: 6

Beoordelingen: 74
Werkplek
Sfeer en cultuur
Groei en ontwikkeling
Waardering
Salaris en extra’s
Werk en privé
Heeft dit bedrijf nog geen (goede) Nederlandse bedrijfsomschrijving en werk jij bij dit bedrijf? Mail dan een goede beschrijving naar info@rateyourcompany.nl.
Dokter Bosman scoort gemiddeld een
5.7 op de 10. Dit is het gemiddelde cijfer uit 74 werknemers beoordelingen

Beoordeel ookWat werknemers zeggen


54 Reviews gesorteerd op:LikesBeoordelingDatum
Anoniem Woerden
Review gegeven op 15 februari 2019 01 Reageer
Fijne professionele collega's, informele sfeer. Korte lijnen en flexibele organisatie, modern in combinatie met goede kwaliteit van behandelingen. Creatieve organisatie en medewerkers worden daar ook bij betrokken.
Communicatie Amersfoort
Review gegeven op 12 februari 2019 21 Reageer
Dokter Bosman is een dynamische organisatie. En ja, dan gaat er weleens wat mis. Maar daardoor maken we onszelf juist elke dag een beetje beter. Het helpt jou, je collega’s en de organisatie alleen niet als je kritiek extern deelt bedoeld als waarschuwing om niet bij ons te komen werken. Daarmee schaad je namelijk ook je collega’s die hier wel met plezier werken. Ook zijn wij niet blind voor de kritiek en zien wat er beter moet en vaak is de kritiek terecht. Maar bespreek dat vooral ook intern. Alleen dan komen we samen verder. Daar waar de kritiek terecht is, zijn we dat ook aan het aanpakken. En dat gaat minder snel als we zouden willen en vaak achter de schermen en dus lang niet altijd zichtbaar voor iedereen.

We veranderen namelijk continu. Niet omdat we dat perse willen, maar omdat het zorglandschap voortdurend verandert. Dat vraagt flexibiliteit, maar het biedt je ook een hoop kansen. We staan open voor kritiek ook al wordt dat niet altijd zo ervaren. Werk aan de winkel voor ons dus.
Lees meer
Anoniem
Review gegeven op 4 februari 2019 30 Reageer
Vorig jaar is iedereen door onze commerciële manager vriendelijk gevraagd om de organisatie op deze website te beoordelen. Laat ik vanuit de 'autonomie van de behandelaar' dan toch de moeite en tijd nemen om van me te laten horen, wanneer dat mij uitkomt, uiteraard.

Zojuist heb ik in dit formulier onder 'dienstverband' aangegeven dat het gaat om 'regulier werk' maar het voelde eerder als een 'bijbaan' (was ook een optie) met alle negatieve stereotyperingen van dien. Niet om te juichen, maar om mensen duidelijk te maken dat het geen pretje is om hier te werken.

Beginnen doen we met iets positiefs; collega's zijn fantastisch. Menselijk, warm en benaderbaar. Paradoxaal bijna. Jammer dat de meeste door deze organisatie niet geïnspireerd meer zijn, maar ja-en-amen knikken en vervolgens klagen tijdens de pauze. Tip: trek je mond open, daarmee creëer je veiligheid voor jezelf en je collega's. De organisatie? Die zit ergens in een digitale wereld ver van hier, propagerende meetsessies in te plannen in onze lunchpauze door middel van Google Meet. De inhoud? Productie, cijfers en nog meer nutteloze randinformatie die allang bekend was. Zo zonde van de declarabiliteit... De ironie. O maar wacht, wij moeten wel onze niet-productieve-tijd bundelen, want dat is efficiënter. Sorry?!

In plaats van samen te werken anno 2019, juist in de GGZ, word er tegengewerkt. Beleid wordt door de neus geboord alsof het niets is (ik dacht dat we deze tactiek begin 2000 achter ons hadden gelaten). Functies van locatiemanagers worden plots gewijzigd. Maar wacht, nu we toch al een aantal maanden meetsessies voeren, laten we eens gaan peilen wat onze medewerkers daar nu eigenlijk van vinden en wat hun inbreng zou zijn. Is dit niet de omgekeerde wereld? Is het niet de bedoeling dat dit van te voren wordt gevraagd, zodat je vanuit een goede samenwerking leiderschap kan tonen en hiermee een missie en een visie gaat ontwikkelen? En dan heb ik niet eens management gestudeerd, maar ik geloof dat dit iets is wat 'gezond verstand' heet. Positieve gezondheid is dat.

Ja, er wordt gedeeltelijk geïnvesteerd in opleidingen. Dat is de basis van een goede behandelaar, blablabla. Maar, nee, er wordt geen vast contract aangeboden. Iets met een flexibele schil. Dus je kan na twee jaar als starter vertrekken. Wat zij zich niet beseffen, en hier komt het bijbaan-verhaal naar voren, is dat de onzekerheid niet alleen gaat om het zakcentje dat je verdient. Een huis huren of kopen? Forget it. Je gaat maar. We nemen wel weer een nieuweling aan die moet worden ingewerkt, niets weet en begrijpt. Lekker flexibel. De logica? Juist, die ontbreekt. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat mijn flexibele benen en spieren zich bewezen hebben. Daar kan ik elk geval wel op vertrouwen.

Tot slot, 'BNN van de GGZ'? Zeker geen Spuiten en Slikken gekeken. Laat die ballen dan zien en behoud je personeel, dan toon je pas lef.

De groeten,
Een kind dat met het badwater is weggegooid
Lees meer
Sappie Amersfoort
Review gegeven op 22 januari 2019 42 Reageer
SCHANDALIG!!! Binnen deze GGZ-organisatie worden de medewerkers behandeld als oud vuil! Lees en verdiep je goed in dit bedrijf. Bezint eer gij daar begint...roddel en achterklap. Je wordt voor een voldongen feit geplaatst...zo ben je daar aan de bak, knipper met je ogen en je bent niet meer aan de bak. Het verloop is ernstig groot.
Als je gezond bent, garandeer ik dat je ziek wordt...erg trieste bedoeling.
Lees meer
Reactie van communicatie 13 februari 2019
In jouw geval was het helaas zo dat binnen een week bleek dat je niet paste in de functie. Wij hadden wellicht beter moeten selecteren. Dan is het voor alle partijen betere dat we niet verder gingen. Dat is pijnlijk, maar je vindt ongetwijfeld een functie die beter bij je past.Lees meer
Anoniem Nederland
Review gegeven op 17 januari 2019 60 Reageer
Als je de ervaringen op deze site leest dan vraag je je af waarom niet iedereen opstapt. Dat heeft te maken met twee dingen; veel mensen hebben geen alternatief (de specialisten en GZ'ers wel en het verloop onder die groep is bijvoorbeeld veel hoger), maar ook omdat het onderling, in de teams, echt wel heel prettig werken is. Dat zijn stuk voor stuk mensen die hun best doen om goede zorg te leveren.

Helaas snijdt de feedback echter wel hout. De organisatie maakt het werken hier lastig. Het management ondersteunt de CAO-ggz niet en zodra die niet verbindend verklaard is, worden de arbeidsvoorwaarden dus veranderd. Zo hadden we in 2018 drie maanden lang arbeidsvoorwaarden en negen maanden lang CAO-GGZ. Ik ben benieuwd wanneer dat weer gaat veranderen en het feit dat dit op ieder moment kan veranderen geeft onrust. Het management ondersteunt ook het pensioen bij PFZW niet. Dat heeft na tien jaar gesteggel tussen beide partijen geleid tot een situatie waarbij de werknemers vorig jaar hun eindejaarsuitkering mochten inleveren en iedere maand een forse extra eigen bijdrage mogen gaan betalen (en dus netto veel lagere inkomsten hebben). Dat is nog tot daaraantoe (we zijn wel wat gewend en je pensioen is voor jezelf), maar het feit dat er geen sorry vanaf kon terwijl dit wel grote gevolgen kan hebben is pijnlijk.

Veranderingen worden er doorheen gejast, waarbij de hele organisatie door het management (een financieel directeur die bij iedere vergadering pijnlijk duidelijk laat zien alleen om de cijfers te geven en geen kaas te hebben gegeten van de inhoud) door middel van video-bellen op de hoogte wordt gesteld. Misschien niet het beste middel om dit soort zaken te implementeren. Het verbloemt in ieder geval niet dat de financieel directeur geagiteerd reageert op de zorgen die dappere werknemers uitspreken (het is nogal wat om je uit te spreken voor de gehele organisatie). Ook een favoriete methode om de werknemers te informeren; filmpjes. Waarbij de heer Bosman zijn mediagenieke voorkomen inzet om de werknemers te informeren. Het zou goed zijn als hij hiermee zou stoppen, de filmpjes zijn tergend en werken (ook buiten de organisatie) op de lachspieren.

Wat nu speelt in de teams is dat de minuten bij beslissingen een hele grote rol gaan spelen en de vrijheid om goede zorg te leveren beperken. Kortom, de boodschap naar buiten is: zorg op maat. De boodschap naar binnen is: zorg binnen zoveel minuten. Maar zeg het niet tegen de patiënt of de zorgverzekeraar, zet het niet in het dossier, want eigenlijk mag dit niet.

Management by fear.
Uiteindelijk moet ook ik tot de conclusie komen dat deze organisatie niet goed zorgt voor zijn werknemers. En dat je dit echt wel merkt op de werkvloer.
Lees meer
Anoniem Amersfoort
Review gegeven op 11 januari 2019 30 Reageer
Ik kan alleen maar aanraden om hier nooit te gaan werken. Alleen maar slechte ervaringen gehad.
Mak Schaap Lelystad
Review gegeven op 2 januari 2019 70 Reageer
In de afgelopen jaren helaas weinig veranderd. De directe collega’s van Michiel Bosman (hoofdkantoor in Amersfoort) hebben hun best gedaan om op zijn verzoek hier het cijfer op te krikken maar dit geeft geen eerlijk beeld. De eerdere meningen of die van andere locaties zijn betrouwbaarder. Als werknemer is het heel veel geven en je krijgt er bar weinig voor terug. Het lijkt voor Michiel Bosman onmogelijk om zich goed te verplaatsen in de werknemer waardoor hij niet in hun belang handelt, enkel vanuit oog voor eigen winst. Frustraties, angsten, passiviteit en weerstand nemen hierdoor alleen maar toe. Tijdens sollicitatie gesprekken worden valse beloftes gedaan over bijv. flexibele werktijden, werkbegeleiding, opleidingsmogelijkheden etc. maar in de praktijk zijn er weinig kansen en hoge kosten voor de werknemer.Lees meer
Anoniem Amersfoort
Review gegeven op 13 december 2018 80 Reageer
Iemand met zelfrespect zou hier niet gaan werken. Ten eerste wordt je aan je lot overgelaten en je hebt collega's die overspannen zijn doordat ze elke keer een jaar contract krijgen en onzeker zijn dat deze wordt verlengd, dus een nieuwe persoon die het team komt versterken wordt gezien als iemand die zijn/haar baan komt inpikken dus je wordt tegengewerkt en leugens wordt over je verspreid. De directeur is niet competent genoeg om deze dingen op te merken. Verder als het management jou niet meer zien zitten dan ga je eruit en als je contract nog niet ten einde is dan wordt je weggepest!Lees meer
Anoniem
Review gegeven op 28 november 2018 09 Reageer
Mijn eigen ervaring bij Dokter Bosman is goed. Deze week motiveerden twee sollicitanten hun sollicitatie met dat ze hele positieve verhalen van vriendinnen die hier werken hoorden. Dat zegt toch wel iets.